Zucaina ha superat un estiu nefast per la falta de pluges i sequera amb una inversió de més de 26.000 euros que ha permès, gràcies a la Diputació Provincial de Castelló, reparar les fuites i danys en els conductes i sistemes de subministrament que s’han registrat a el municipi.
Així ho exposa Ana Julián, alcaldessa de la població, que explica que el Govern Provincial que presideix Marta Barrachina ha rebut dos fons, un per a despesa corrent i un altre per a inversions. D’una banda, “hem aconseguit reparar fugues amb un import de 157,65 euros”. Alhora, explica l’alcaldessa, “hem percebut 26.096,68 euros per reposar una conducció que s’havia avariat”.
Per a Julián, el programa d’Abastament d’Aigua Potable (AGA) promogut per la Diputació Provincial de Castelló ha estat “fonamental”. Els 500.000 euros finançats a la primera fase del pla han permès finançar aquestes obres que “permeten promoure un subministrament òptim a la nostra localitat”. “I saber que podem comptar amb la sensibilitat de la Diputació és bàsic per als que tenim recursos molt limitats”, ha explicat l’alcaldessa de Zucaina. De fet, “som conscients que la feina continua en matèria d’aigua, perquè hi ha problemes que hem de resoldre, i per assolir-ho estem en contacte amb el Govern Provincial, perquè sabem que ens escolta”.
Línia extaordinària d’ajuts
Al costat d’aquesta primera fase, el programa AGA aprovava aquest dimarts 25 de setembre passat al ple de la Diputació una línia extraordinària dotada amb 121.000 euros. Aquesta partida ha estat urgent per a localitats com Xodos o Costur, al partit judicial de Lucena a què pertany Zucaina, que han requerit fons extraordinaris.
Així mateix, altres municipis del partit judicial de Lucena beneficiaris d’aquestes ajudes són: Corts d’Arenoso, Figueroles, Lucena, Villahermosa del Río i Vistabella del Maestrat. Amb Zucaina, Xodos i Costur, la Diputació els ha injectat més de 150.000 euros per garantir les solucions als problemes de subministrament, bé amb reparacions d’infraestructures o bé amb l’abastament d’aigua potable a través de les cubes. “A Zucaina seguim treballant per garantir el servei òptim que la nostra població mereix”, ha manifestat Julián.
Informació i Foto: Ajuntament de Zucaina

