Site icon Notícies Dígitals

Zorita rep més de 13.000 euros de Diputació per completar el canvi de lluminàries

Zorita és una d’aquelles joies de la província de Castelló “que és pau per a molts, oportunitat per a altres i privilegi per a tothom”. Així ho creu el seu alcalde, Pedro Milián, que sap que “cuidar els nostres pobles i treballar perquè els serveis i els recursos arribin a ells” no és una tasca puntual, sinó “diària”. El repte “dels qui creiem a l’interior”.

I com expliquen els fets, Zorita completarà aquest any el canvi de la il·luminació que dóna vida a aquest poble de la comarca dels Ports. Els treballs, finançats íntegrament per la Diputació de Castelló, van arrencar l’any 2023 amb el canvi de lluminàries obsoletes i culminarà aquest 2025 amb un pressupost de 13.119,97 euros.

Els treballs que finança la institució permeten, a més, millorar l’eficiència i les condicions de seguretat de les instal·lacions, ja que en l’execució dels treballs es garanteix la revisió i l’adequació de les instal·lacions amb l’objectiu de garantir-ne el compliment amb la normativa de baixa tensió i l’específica d’enllumenat exterior.

Així, el programa que sota el Pla Resol lidera la Diputació de Castelló permet també revisar i reformar els quadres elèctrics per assegurar la protecció davant de sobretensions, sobreintensitats i contactes directes i indirectes; verificar la correcta posada a terra de tots els elements accessibles de la instal·lació; reparar o substituir elements en mal estat, com ara caixes de protecció o derivació i cablatge; i localitzar i esmenar possibles defectes d’aïllament a les línies d’enllumenat.

Una inversió “que a molts pot semblar mínima, però per a nosaltres és decisiva”. Un ajut que finança el Govern Provincial de Marta Barrachina i que permet a la població gaudir d’un sistema d’energia pública respectuós amb l’entorn i molt més eficient, ja que els costos es redueixen considerablement per a la població.

En definitiva, “una bona notícia per al nostre poble a la qual volem sumar-ne tantes”. Perquè Zorita, com altres municipis de l’interior de la província de Castelló, «multiplica la seva població arribat l’estiu, amb motiu de les vacances estivals, i volem que segueixi contagiant vida i activitat durant la resta de l’any. Per això treballem cada dia», ha considerat l’alcalde de la localitat.

Informació i Foto: Ajuntament de Zorita

Exit mobile version