Site icon Notícies Dígitals

Vicepresidència adjudica dues parcel·les públiques per construir 169 habitatges protegits de lloguer a València i Benidorm

La Vicepresidència Segona i la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, a través de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVha) ha adjudicat de manera definitiva a l’empresa Xarxes 2 Promotora-Inversions 2018 IV S.L.U. (Cúlmia) dues parcel·les per construir un total de 169 habitatges protegits en règim de lloguer a València i Benidorm.

Es tracta d’una parcel·la de 91 habitatges a Benidorm, situada a l’avinguda Moralet de Benidorm, i una altra a la ciutat de València, al carrer Vicente Miguel Carceller, on s’alçaran 78 pisos.

El plec del concurs contempla la cessió del dret de superfície per un termini de 55 anys, prorrogables a 20 anys més, i es desenvoluparan a través de fórmules de col·laboració publicoprivada.

Culmia serà la promotora encarregada de la construcció dels habitatges de protecció pública, la conservació i el manteniment de l’edifici (habitatges, garatges, trasters, locals i elements comuns) i la gestió i explotació, mitjançant lloguer.

L’ús d’aquests habitatges només ha de ser residencial i destinat a habitatge de protecció pública en règim de lloguer social. Els garatges i trasters situats als soterranis tindran la consideració dannexos inseparables als habitatges.

Els arrendataris hauran de complir tots els requisits recollits al Capítol VII Programa dajuda a la construcció dhabitatges de lloguer social en edificis energèticament eficients del Reial Decret 853/2021, de 5 doctubre.

Aquests 169 habitatges s’emmarquen dins del Pla Viu impulsat per la Generalitat i l’objectiu del qual és la promoció de 10.000 habitatges de protecció pública i privada en aquesta legislatura mitjançant la mobilització de sòl públic disponible i la col·laboració publicoprivada.

Els immobles que es construiran a Benidorm i València compten amb ajuts del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència 2021-2026, finançat per la Unió Europea-Next Generation EU. L’empresa adjudicatària podrà obtenir un ajut de 50.000 euros per habitatge, sense que en cap cas pugui excedir el cost de les actuacions subvencionables.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Exit mobile version