La Generalitat ha registrat un total de 45 sol·licituds de cases regionals d’altres comunitats autònomes i cases nacionals d’altres països amb seu a la Comunitat Valenciana per accedir a la convocatòria d’ajudes destinades als seus projectes i inversions per al 2026, un cop tancat el termini de presentació de projectes el 30 de juliol.
Aquesta línia de subvencions, gestionada per la Conselleria de Justícia, Transparència i Participació, té un pressupost inicial de 188.000 euros. L’objectiu d’aquest programa és donar suport al teixit associatiu en la realització d’activitats que difonguin la història, el folklore, la cultura i la gastronomia dels territoris d’origen, promovent la participació ciutadana i l’intercanvi cultural.
Així mateix, l‟Administració preveu la possibilitat d‟aplicar un crèdit complementari de fins a 37.000 euros addicionals segons les disponibilitats pressupostàries.
Avaluació dels projectes
Després del tancament del període de sol·licitud, la Conselleria de Justícia, Transparència i Participació avalua els projectes presentats, que superen les 42 sol·licituds registrades a l’edició anterior. La comissió tècnica del departament autonòmic inicia ara la baremació dels expedients per adjudicar els fons en règim de concurrència competitiva.
La línia adreçada a les Cases Regionals compta amb una dotació de 130.000 euros per sufragar despeses corrents i de funcionament dels seus projectes anuals (com a cursos, jornades o exposicions, a més de costos de local).
Per part seua, la convocatòria per a les Cases Nacionals disposa de 58.000 euros, que permeten compatibilitzar el finançament d’activitats ordinàries (tallers d’integració, cursos de valencià) amb despeses d’inversió per a reformes d’instal·lacions i compra d’equipament informàtic o mobiliari.
Per a la concessió dels ajuts, la comissió examina la viabilitat econòmica i la trajectòria de cada centre, valorant positivament aquells projectes que fomentin la perspectiva de gènere a les juntes directives, la inclusió de joves i la transparència amb la ciutadania a través de les tecnologies de la informació.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana

