La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha invertit 725.00 euros en la renovació dels sensors d’ozó i compta amb 55 punts de mesurament, més del doble del que exigeix la normativa de punts estratègics de control.
La consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha exposat aquestes dades durant la seua participació a Madrid en el tercer fòrum d’Aire Net, organitzat per la Comissió de la Unió Europea.
Mollà, que ha intervingut en el marc d’una taula de debat sobre Contaminació Atmosfèrica, Canvi Climàtic i Biodiversitat, ha detallat alguns eixos de les polítiques públiques de la Generalitat Valenciana com el programa de vigilància ‘Previozono’ i la gestió de la Xarxa Valenciana de Vigilància i Control de la Contaminació Atmosfèrica.
“La col·laboració estreta entre la Conselleria i la fundació CEAM ens permet oferir un diagnòstic de la distribució dels índexs d’ozó troposfèric en el territori, així com establir pronòstics d’evolució diària”, ha explicat la consellera.
Fruit d’aquest treball conjunt, el CEAM ha elaborat un estudi que analitza la dinàmica de l’ozó troposfèric en el vessant mediterrani i l’impacte del confinament en les concentracions d’ozó.
La titular de Transició Ecològica ha defensat la transparència de les dades i el seguiment estricte de les emissions associades a l’activitat industrial que contempla la normativa autonòmica.
La consellera també ha posat en valor la necessitat d’una major informació a la ciutadania relacionada amb els problemes de qualitat de l’aire. En aquest sentit, ha destacat la recent convocatòria d’ajudes a entitats de custòdia del territori per a la difusió i informació ciutadana dels problemes de qualitat de l’aire.
Actualment, i malgrat la tendència decreixent dels nivells d’ozó troposfèric, la Conselleria participa activament en el disseny d’un Pla Nacional d’Ozó, coordinat pel Ministeri de Transició Ecològica, per a controlar aquest contaminant transfronterer que ha d’atallar-se amb estratègies de major abast.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana

