El Consell ha aprovat la renovació del conveni de col·laboració entre la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació i la delegació valenciana d’Unicef per dur a terme el projecte «Atenció integral a nens i nenes vinculades amb forces i grups armats a República Centreafricana «.
La Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació destinarà 200.000 euros.
El conveni consisteix en el registre i alliberament de 45 nens i 105 nenes que es troben en mans de grups armats, així com la seva posterior assessoria mèdica, legal i psicosocial per als nens i nenes alliberats.
Així mateix, el projecte contempla el suport a la tornada a l’escola i a formació professional i iniciatives que permetin la generació d’ingressos per als nens i nenes beneficiaris.
A més, el conveni també inclou el suport a les famílies d’acollida; proporcionar activitats psicosocials a 1.200 nens severament afectats pel conflicte; evitar el reclutament de nens i nenes susceptibles i capacitar els tècnics aliats d’Unicef sobre els drets dels infants i el suport a nens alliberats de grups armats;
També es pretén posar en marxa accions de sensibilització sobre els drets dels infants a membres i comandants dels grups armats, les autoritats locals i membres de la comunitat en els llocs on es desenvolupa el projecte.
El conveni té una vigència d’un any. Es constituirà una comissió per al seu seguiment i control.
Informació i Foto: http://www.gva.es
