Site icon Notícies Dígitals

Cultura tanca la temporada escènica del Teatre Arniches d’Alacant 2023/24 amb un 3,5 % més de públic que en la temporada anterior

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport tanca la temporada 2023-2024 al Teatre Arniches amb un balanç molt positiu i el suport del públic a les diverses iniciatives de l’Institut Valencià de Cultura a Alacant durant este exercici, en el qual l’ocupació mitjana s’ha increment un 3,5 % respecte a la temporada anterior.

La delegada territorial de l’IVC a Alacant, Alicia Garijo, ha valorat com a “molt positiva” esta temporada escènica, en la qual, un any més, la qualitat i l’emoció han sigut les protagonistes. “Passem una nova pàgina de la història del Teatre Arniches, i ho fem molt satisfets amb el resultat i, sobretot, amb el suport del públic que un any més ens ha acompanyat i ens ha triat”.

“A més –hi ha afegit–, sabem que moltes d’eixes persones que venen a emocionar-se durant la temporada estaran també amb nosaltres en el festival FRESCA! 2024 en molt pocs dies, i això ens encanta”.

Un total de 72 companyies de teatre, dansa, música, circ i màgia han passat per l’Arniches des d’octubre fins a juny, configurant un mapa escènic que ens ha deixat les produccions destacades de Madrid, Catalunya, Balears, Andalusia, Navarra, Euskadi i Castella i Lleó.

A més, l’IVC ha incrementat el seu compromís amb els professionals valencians, que han representat un 39 % de la programació escènica. També hi ha hagut representació internacional gràcies a la presència d’artistes d’Israel o els Estats Units.

D’altra banda, la Filmoteca ha continuat sent la protagonista dels dijous en l’Arniches i s’han celebrat els cicles ‘Som Menuts’ i ‘I… Per a tots’, i s’ha referendat la col·laboració amb Abril en Dansa, el Festival de Cinema d’Alacant o la Universitat d’Alacant.

Així mateix, la Campanya Escolar del Teatre Arniches, que enguany va incrementar l’oferta, ha comptat amb el suport de la comunitat educativa, que ha participat en les 21 sessions programades per a públic de Primària i Secundària que han portat més de 2.500 alumnes a participar d’esta iniciativa.

Festival FRESCA!

Cal recordar que durant este estiu la programació de l’Institut Valencià de Cultura a Alacant continua amb la quarta edició del Festival Internacional d’Arts Escèniques: FRESCA!, que se celebrarà a Casa Mediterrani (antiga estació de ferrocarril de Benalúa) del 19 al 27 de juliol.

D’esta manera, la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport continua apostant per millorar l’oferta cultural estiuenca de la ciutat amb la continuïtat d’este festival de gran format, basat en la qualitat, el compromís i la innovació.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Exit mobile version